Sådan får du hjælp
Du kan få hjælp telefonisk eller møde op på krisecentret.
Akut hjælp uden for vores åbningstid
Har du brug for akut hjælp uden for vores normale åbningstid så kan du ringe til Lev Uden Volds hotline på tlf. 1888
Er du udsat for vold, har du mulighed for at få hjælp
Vi anbefaler, at du ringer til os, så vi sammen kan afklare hvordan vi bedst kan hjælpe dig. Vi vil afklare, hvorvidt du er målgruppe for et af vores tilbud eller henvise til anden hjælp.
Hvis ikke du har mulighed for at ringe, kan du henvende dig personligt på krisecentret alle dage mellem kl. 8 – 21. Du kan også få hjælp af andre for eksempel egen læge, sagsbehandler eller andre du har tillid til.
Er du i tvivl om vi kan hjælpe dig så ring alligevel. Du kan døgnet rundt også ringe til lev uden volds hotline på 1888
Døgnophold på krisecenter:
Er du målgruppe for midlertidigt døgnophold på krisecenter, vil du samme dag kunne indskrives. Har vi ingen ledige pladser hjælper vi dig videre til et andet krisecenter.
Forud for indskrivning, afholdes en samtale med dig, for at få mere viden om din situation. Vi vil ligeledes oplyse dig om rammerne for vores tilbud og den hjælp du og eventuelt dine medfølgende børn kan få under opholdet.
I samtalen vil vi have en særlig opmærksomhed på din sikkerhed. Læs mere om sikkerhed nedenfor.
Vores krisecenter

Sikkerhed
Hvad skal jeg have med
Når man forlader volden, er der ikke altid ro eller mulighed for at pakke alle de ting, man kan få brug for. Hvis du har mulighed for at pakke, har vi her samlet en liste med ting, som er gode at tage med.
Pakkeliste
- Tøj
- MitID, sygesikringskort, kørekort og pas
- Dankort og kontanter
- Nøgler til dit hjem og evt. bil
- Mobiltelefon og oplader
- Medicin
- Alle officielle papirer såsom dåbsattest, immigrationspapirer, uddannelsesbevis mm.
- Legetøj og sovedyr til børnene
Før du kommer
Af hensyn til din sikkerhed, anbefaler vi til en start, at så få personer som muligt ved, hvor du er taget hen, men at dine nærmeste i stedet orienteres om at du er i sikkerhed.
Derudover bør du have taget stilling til din digitale sikkerhed. Se gode råd og vejledninger ovenfor og her.
Ved ankomst
Når du ankommer, vil en medarbejder byde dig velkommen og sørge for, at du og dine eventuelle børn bliver godt taget imod. Sammen med dig afklarer vi, om der er noget, der kræver øjeblikkelig opmærksomhed. Det kan for eksempel være nødvendigt at tale med dig og børnene om, hvad det vil sige at opholde sig på et krisecenter. Vi vil også drøfte, hvad der kan være mest hjælpsomt for dig i den første tid.
Du vil blive vist det værelse eller den lejlighed, hvor I midlertidigt skal bo, og få en rundvisning i huset. Her vil du få mulighed for at møde andre beboere og krisecentrets personale. Alle ansatte på Randers Krisecenter og alle beboere, der er indskrevet på krisecentret, har tavshedspligt.
Kort efter din ankomst vil du blive introduceret til de medarbejdere, der bliver særligt tilknyttet dig under dit ophold, og du vil få oplyst tidspunkterne for dine første samtaler.
Hvis du er kommet uden tøj, toiletartikler eller mad, har krisecentret nødvendige fornødenheder, som vi kan udlevere til dig.